Saturday, April 19, 2014

Desa by Hatia @ Nilai 3

Assalamualaikum ya Akhi ya ukhti

Alhamdulillah akhirnya segala urusan jual beli rumah selesai..lama jugak cari rumah impian, developer rumah ialah hatia properties..hatia ni developer sama yg bukak nilai 3 ni..so yakin la ckt nk beli rumah yg masih under construction ni..ni la rumah tu..




















Sign S&P 15 Feb 2014..siap stamping 3 April 2014..

Developer ckp estimated rumah ni nk siap end of 2015..harap harap tiada masalah la sepanjang tunggu rumah ni siap..Ameen..

# Kepada bakal-bakal jiran, atas permintaan ramai, satu group whatsapp khas untuk pembeli-pembeli rumah Desa by Hatia ni telah diadakan. Sekiranya anda salah seorang pembeli rumah ni dan berminat menyertai group kami ni, sila hantarkan contact number ke nazirul_eng@yahoo.com.. :)

42 comments:

  1. Rumah jenis apa tu, A,B atau C?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenis A. DSA151, depan subTNB. awak rumah bahagian mana?

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Rumah jenis B type..phase 1..beli rumah yang sama jgk ke?

    ReplyDelete
  3. berapa harga rumah ni?

    ReplyDelete
  4. Hi..saya pun ada bli rmh kat sini under hatia..22×82 rm463k..tp loan bank cma approve 80% je..buat cancellation rmh tu tp pihak diorg enggan plngkan dep 5k..dan sya dgr developer ni prob..just amik duit jer..hrp2 awk x der msalah in future nnti..

    ReplyDelete
  5. saya cadangkan awak bincang dengan bank yang bagi offer 80% tu suruh dia rejectkan awak punya permohonan loan bank.. if loan reject, hatia boleh refund balik booking 5k.. if loan approve, but the margin is 80%, by right they didn't refund our booking fees..

    ReplyDelete
  6. berjiran la kita...saya beli rumah yg dekat ngn tangki air tu...hopefully xde masalah la dgn hatia ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah jumpa jgk jiran..so far progress rumah okay kn.. dkt tangki air tu phase berapa ye?

      Delete
    2. kalau tak silap phase 3 kan? saya punye unit dekat2 juga dgn tangki air tu

      Delete
    3. nama please.. at least boleh kenal bakal-bakal jiran.. :)

      Delete
    4. aah...phase 3...dsa-123 rasenye...korg yg mane plak?

      nazirul : aku bru email no fon td...oh yeah

      Delete
    5. Asslm. Bertemu jiran2 Desa Nilai. Isteri saya beli seunit - DSA322 - depan tangki air (row yg rapat dgn bukit). Add saya dalam group: bahar@uum.edu.my 0124239481

      Delete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Hi, saya pn beli rumah di desa by hatia ni. mmg tawakal aje beli even though tak pernah dengar and tak tahu track record developer ni mcmane. lagi lambat beli rumah, lagi naik pulak harganya kan.

    Anyway, hi jiran ~~ :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi bakal jiran. Dah boleh start pakat2 bincang utk setup ajk dah ni hehe.. harap2 semuanya berjalan lancar.

      Delete
    2. Hi Ezleen, insyAllah okay.. projek latest Hatia yang dah siap Nilai3 Street Mall tu.. sebelah taman rumah 'baru' kita tu.. track dia bagus ..and kawasan nilai mmg strategik.. x rugi beli..

      Delete
    3. Hi anonymous.. hehe.. lagi baik kalau dapat perkenalkan nama .. :)

      Delete
    4. saya juga yg comment kt bwh tu ada attach email add. nanti saya cek email -mohdsyahrin

      Delete
    5. Ya Ezleen, saya pun macam tu..tawakal je..semoga Allah mudahkan urusan kita..saya pun rase bertuah sebab tak disangka2 BFF zaman U pun beli disitu juga! bila berborak, tak sangka kami beli di Desa Nilai 3 ;)

      Delete
  9. Salam tuan owner.. saya pun ada beli unit rumah desa ni @ fasa 3. boleh saya dptkan contact tuan? just nak tnya serba sikit pasal lawyer fee & etc... so boleh check & compare apa yg patut kena byr & berbaloi ke amaun yg dibayar tu.. sbb setahu saya developer lantik 4 legal firm utk projek ni - mohd.syahrin.sapuan@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi bertuan2 kenapa.. check email, saya ada bagi contact number..

      Delete
  10. to all bakal-bakal jiran.. saya plan nk buat 1 group whatsapp untuk penduduk taman desa ni.. so, siapa-siapa rasa berminat boleh la email kan contact number ke nazirul_eng@yahoo.com .. at least kita boleh kongsi2 pendapat berkenaan progress rumah ni @ anything related to the updated construction. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju dgn cadangan anda. boleh share info and updates about our house kan. check ur inbox ye. :-)

      Delete
  11. AsSalam..bole sy tahu ape beza rumah type C & B..sy beli rumah type C tapi xtahu spec rumah..beli rmah reject loan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam Mr.Jauhar, rumah type B ialah, bahagian ruang tamu sama level dengan porch kereta dan bahagian ruang makan serta dapur adalah lebih tinggi.. manakala rumah type C ialah, ruang tamu sama level dengan porch kereta, tetapi bahagian ruang makan serta dapur adalah lebih rendah dari ruang tamu..

      Delete
    2. Mr Jauhar, kami ada buat 1 group whatsapp khas untuk pembeli-pembeli Desa by Hatia ni, di jemput andai berminat, boleh la send contact details to nazirul_eng@yahoo.com.. :)

      Delete
  12. Replies
    1. Salam Mr Naim,di jemput sertai kami group whatsapp khas untuk pembeli-pembeli rumah ni.. dengan ada nya group ni, kita boleh berkongsi pelbagai maklumat berkanaan projek rumah ni & etc. :) andai berminat, sila hantarkan contact number ke nazirul_eng@yahoo.com

      Delete
  13. Salam Jiran jiran..saya beli fasa 4 kot...

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum,

    Saya juga beli Fasa 1, Type B..saya dah emel contact number ke emel saudara..Mohon add dalam group ya :)

    ReplyDelete
  15. Salam jiran..saya bli rumah type A..tp x tau fasa brp..saya nak tanya ye admin ...betul ke bila rumah siap kita kena bayar stamping duty untuk MOT..kira2 rumah saya kena bayar dekat rm15k...harap jiran2 di sini dapat memberi pencerahan..t.kasih

    ReplyDelete
  16. Salam,boleh tak tlg invite saya dlm group desa by hathia

    ReplyDelete
  17. hi,
    i beli rumah corner and sekarang ada sesiapa boleh take photos dan tunjukkan?
    bagaimana pembinaan status sampai sekarang?

    ReplyDelete
  18. http://loveliaprincess.blogspot.com/2014/02/shaklee-3c-bonus-kereta-kepada-desa-by.html

    ReplyDelete
  19. Salam TT..group whatapp tu wujud lg ke..klo wujud nk join jgak

    ReplyDelete